×


Aerobik ve Anaerobik Egzersizler Arasındaki Farklar(Okunma sayısı 722 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Aerobik ve Anaerobik Egzersizler Arasındaki Farklar

Aerobik ve Anaerobik Egzersizler Arasındaki Farklar.~ Enerji oksijen yardımıyla üretilir; Bu enerji, vücuda uzun süreli bir faaliyet için yakıt sağlamak için kullanılır.

~ Bu egzersizler daha uzun süre orta şiddette uygulanır. Vücudun toplam oksijen tüketimini arttırır ve aynı zamanda vücut metabolizmasını arttırırlar.

~ Burada oksijen glikozu piruvata parçalamak için kullanılır.

Aerobik egzersizler, vücudun kan ve oksijenin dolaşımını kolaylaştırır. Ayrıca, kan basıncını düşürmede, yağ yakarken ve akciğer kapasitenizi arttırarak dayanıklılık geliştirirler.

~ Süreklidir ve mola vermeden yerine getirilmelidirler.

~ Laktik asit birikimi bu egzersizle ilişkili değildir, bu nedenle ağrıya ya da sıkıntıya maruz kalmazsınız.

~ Eğer aerobik egzersiz programını seçerseniz, kısa, düşük yoğunluklu bir ısınma ile başlayabilirsiniz.

~ Bunlar daha uzun bir süre (yaklaşık 20 dakika süren) yapılan basit, ılımlı yoğunlukta egzersizlerdir. Yüksek vücut dayanıklılık seviyeleri gerektirirler.
Uzun mesafeli koşu, bisiklet sürme, atlama, koşu, vb.

~ Enerji oksijen yardımı olmadan üretilir; Bu egzersizler durumunda, vücudun enerji ihtiyacı solunumun sağladığı enerjiyi aşar ve bu nedenle vücut oksijensiz çalışmaya zorlanır.

~ Oksijen eksikliği nedeniyle, sadece kısa patlamalarla gerçekleştirilirler.

~ Burada, fosfokreatin glikozun piruvata bölünmesi için kullanılır.

Anaerobik egzersiz gücü, kas kütlesi ve güç geliştirmeye yardımcı olur, böylelikle bireyin gücünü, hızını ve metabolizma hızını arttırır.

~ Kurtarmaya yardım eden kısa aralar vardır.

Bu aktivite ile ilişkili laktik asit birikimi genellikle ağrı ve uyuşukluk ile sonuçlanır.

~ Anaerobik egzersiz programını tercih ederseniz, kaslarınız bu işlem sırasında muazzam yıpranma ve yıpranmaya maruz kalacağı için, orta, yüksek ve yüksek yoğunluklu bir ısınma ile başlayın.
 
~ Kısa süreli (yaklaşık 2-3 dakika süren) yapılan yüksek yoğunluklu antrenmanlardır ve çok dayanıklılık gerektirmezler.

~ Sprint, ağırlık eğitimi (makineler ve serbest ağırlıklar ile vücut ağırlığı eğitimi), güç kaldırma, direnç makineleri, vb.

Kilo Vermek İçin Hangisi Hangisi Daha İyi?

Birçok kişi aerobik egzersizlerin kilo kaybı için daha iyi olduğu görüşündedir. Ancak, bu sadece bir yanlış kanıtıdır. Koşu ve atlama gibi kardiyovasküler egzersizler kilo kaybına yardımcı olur, ancak anaerobik egzersizlerin vücut dinlenirken egzersiz sonrasında bile yağ yaktıkları için hafif bir kenarları vardır. Kas yapımında yardımcı olurlar ve bu süreçte önemli miktarda kalori yakarlar.

Sürekli kullanıldığında, aerobik egzersizler yağ kaybına yardımcı olur, ancak vücut kütlesi ve bir kişinin gücü için de bir tehlike teşkil eder. Bunun yanı sıra, bu egzersizleri hoşnutlayan kişiler, tekrarlayan yaklaşımları ile bağlantılı aşırı yaralanmalara karşı da savunmasızdır.

Anaerobik egzersizlerin aerobik muadilleri üzerinde hafif bir kenarı var, ancak bu sizin için ideal olacağı anlamına gelmiyor. Mesela sırt ağrısı çeken bir birey, aerobik bir egzersiz yapmayı seçmeli, çünkü kaldırma ağırlıkları acısını daha da kötüleştirebilir. Bu nedenle, en iyi seçenek, bir spor uzmanına veya doktorunuza danışın, sağlık kontrolünden geçirin ve sonra hangi egzersizin sizin için iyi olduğunu belirleyin (aerobik veya anaerobik).

kaynak: http://www.buzzle.com/articles/aerobic-vs-anaerobic-exercise.html




 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 

SMF 2.0.14 | SMF © 2014, Simple Machines
SMFAds for Free Forums | Adk Portal © Soft personal