×


FITNESS VE FAYDALARI FITNESS NASIL YAPILIR?(Okunma sayısı 1349 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

FITNESS VE FAYDALARI FITNESS NASIL YAPILIR? : Eylül 02, 2014, 02:57:35 ÖS

FITNESS VE FAYDALARI FITNESS NASIL YAPILIR?

Fitness kelime anlamı olarak "Sağlıklı ve formda olmak"dır.
 Bir çok egzersize dayalı bir spordur.
 Fitness diğer bütün sporlardan farklı olarak temelde kasların tek tek aletli ya da aletsiz çalıştırılmasıyla sıkılaştırılması ve güçlendirilmesi amaçlanır.

 Fitness esasen bütün sporların temelidir. Çünkü her spor dalında vücutta ağırlıklı kullanılan kas grupları vardır.


 Bu kas gruplarına kondisyon
 kazandırılması için fitness egzersizlerine başvurulur.
 Her amacın antrenman programı birbirinden farklıdır. Fitness sporunda bir standarttan söz edilemez. Yani, her yaşın, her hayat tarzının ve vücut tipinin birbirinden farklı olarak bir uzman tarafından takip edilen çalışma şekli olmalıdır. 16 yaşında bu Spora baslayabilirsiniz. Bu sporun vücut geliştirmeden iki farkı bulunur: Öncelikle gelişmek için değil sağlık için yapılır.

 Ayrıca bir fitness antrenmanında kardiyovasküler çalışma (koşmak, pedal çevirmek gibi sizi nefes nefese bırakacak, kalori harcatan ve zindelik sağlayıcı egzersizler) ağırlık çalışması ile birlikte

     
 yılır. Bu nedenle kaslar fazla büyümez, sadece sıkılaşır ve estetik bir görünüm alır.



 
   

Fitnessin Faydaları
Fitness sporu vücutta bol bol endorfin, östrojen veya testesteron hormonu salgılanmasını sağlar. Bu da, kişinin
 kendisini psikolojik olarak daha iyi ve zinde hissetmesini sağlar. Vücudun forma girmesi de özgüveni arttırır. Metobolizmayı hızlandırır. Enerjiyi arttırır. Uykuyu düzenler. Psikolojik iyilişme sağlayarak stresden uzaklaştırır. Daha sağlıklı ve hızlı düşünmeyi sağlar. Kalp ve damar sistemini güçlendirir. Uzun dönemli fitness sporuyla uğraşanların kanser ve kalp krizine yakalanma riski düşüktür. Kalori yakmayı sağladığından şeker hastaları için önerilir.

Bunlara Dikkat Ediniz!!!

 Antrenmana başlamadan önce risklerini öğrenmek gerekir. Uygun kıyafet giyilmeli ve özellikle spor ayakkabı seçimine dikkat edilmelidir. Uzman eğitmenlerin vereceği antreman programına uyulmalıdır. Sakatlanmamak için antreman öncesi streching hareketleriyle adalenin ısınması gerekmektedir. Ağırlık egzersizinde hareketlerin nizami yapılması önemlidir. Yeni başlanıyorsa hafif bir antrenman uygulanmalı zamanla ağırlıklar arttırılmalıdır.
« Son Düzenleme: Ocak 22, 2017, 03:39:20 ÖS Gönderen: ozercayli »




 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 

SMF 2.0.14 | SMF © 2014, Simple Machines
SMFAds for Free Forums | Adk Portal © Soft personal