Boy Uzatma İçin Sıçrama Hareketleri

eurostar

Administrator
Yönetici
18
Boy Uzatma İçin Sıçrama Nasıl Yapılır?

Boy Uzatma İçin Sıçrama Hareketleri.

Sıçrama veye Boy Kısalığı problemi yaşayan 22 yaşından küçük Erkekler ve 20 Yaşından Küçük Kız çocukları için çok iyi sonuç veren harekettir.

4-5 basamaklı merdiven veya merdivene benzeyen bir platformda yapılır.Hem uzun atlama hemde sıçramayı geliştirmek için haftada 2-3 gün çalışılmalıdır. Merdiven önünde durarak 2 basamak yukarıya sıçrıyoruz ve sonra 2 basamak daha sıçrıyoruz. Daha sonra merdiveni inip 1-2 dakika dinlendikten sonra yeniden deniyoruz.

Başlangıç gününde az tekrar yapın örneğin 10 tekrar ve ilerleyen günlerde kademeli olarak arttırın.Kızlar biraz daha yavaş gitmeli.

Dikkat edilecek Noktalar; Merdivenlerde yaparsanız mutlaka ayaklarınızı koruyun , düşme anında dişlerinizi de ayak bileklerinizde ve baldır kaslarında yaralanma, zedelenme ve kemiklerde kırıklar oluşabilir mutlaka koruyucu kullanın.
Basketbol ve boy uzatma için sıçrama hareketleri Pilates Tahtası Üzerinden Yan Sıçrama Hareketi

Pilates tahtası üzerinden yan sıçrama. Aslında kolay bir hareket ama başlarken hızlı yapmayın.Yan sıçrayın 5 sn durun sonra diğer tarafa sıçrayın.

Bu hareketi fazlaca yapabilirsiniz yeni başlayanlar günde 15-20 tekrar ileri aylarda 100 tekrara kadar çıkabilirsiniz.

19Basketbol ve boy uzatma için sıçrama hareketleri Sıralı Engel Üzerinden Sıçrama Hareketi

Sıralı engellerin üzerinden sıçrama. 3 adet 30-40 cm yüksekliğinde engelle başlayın ilerleyen zamanlarda öndeki 30 cm ortadaki 40 cm arkadaki 50 cm yapın ve dahada sonraki aylarda bu platformları yine yükseltin.

Hareketi 1-2-3 ara vermeden zıplayın sora başa gelin yine tekrar edin.İlerleyen zamanlarda ileri zıplama sonra ters zıplayarak geri gelme şeklinde yapılabilir.
Basketbol ve boy uzatma için sıçrama hareketleri . Bir yüksek ve bir alçak platformdan zıplama hareketi

Buradaki sıçrama 2 platformlu alçak ve yüksek, Alçak platformdan yere zıplayıp hız alarak yüksek platformun üzerine sıçrıyoruz.

Geriye platformun kısa olanın üzerine çıkıp yeniden devam ediyoruz , aralarda 1 e er dakika dinlenmeyi ihmal etmeyin.
Basketbol ve boy uzatma için sıçrama hareketleri Bir platformdan yere ve havaya zıplama

20Bu sıçrama egzersizi biraz zorlama yapmayı gerektirir, bir basamak yüksekliğinde olan bir platforma çıkıp yere zıplıyor ve hız alarak yukarıya zıplıyoruz.Bu egzersizi her defasında biraz daha fazla zıplayarak zorlayın.

Sıçrama hareketleri performans isteyen önemli hareketlerdir. İlk başladığınız zamanlarda baş dönmesi, bulantı ve aşırı terleme olabilir.Bunların nedeni tansiyon düşmesi veya şeker düşmesi olabilir böyle durumlarda yanınızda şekerli gıdalar bulundurun veya eczaneye giderek şeker veya tansiyonu ölçtürün.

Boy uzatma hareketleri ile sonuç almak kesinlikle mümkün. Bunun için sabır, beslenme, düzenli uyku ve uzun bir süreç gerekli ( en az 6 ay). Beslenmede öncelik proteinli besinler. Bunlarda en önemlisi balık ve balığın sırt bölümü .Önemli balık ürünleri Somon balığı, palamut . Proteinli besinler büyüme hormonu salgısını tetikler.

21
Haftada 3 gün balık yiyin. Özellikle Palamut gibi sırt bölgesi siyaha yakın renkte olan balıkların Sırt bölgesini yemeye çalışın. Bu etler Büyüme Hormonu (Growt Hormone) salgısını arttırmaktadır. Bu 20 yaşından küçüklerde oldukça fazla etkilidir.

Büyüme hormonu salgısını arttıran diğer şeyler. Düzenli uyku , düzenli beslenme, düzenli egzersiz. Düzenli uyku şu açıdan önemlidir, rem uykusu dediğimiz en derin uyku anında büyüme hormonu salgısı artmaktadır. Düzenli beslenin , tek yönlü beslenen kişilerde boy uzaması miktarı yeterli değildir. Düzenli egzersizde yine egzersiz sırasında büyüme hormonu salgısı tahrik edilerek artmaktadır.
 
Son düzenleme:
Üst Alt